El secret de l’èxit en un videojoc per a Android o iOS

supercell destacadaIntentaré  analitzar la recepta de Supercell i descobrir les raons del seu èxit  i el secret de perquè ells triomfen on altres fracassen.

Sens dubte es una de les empreses del moment.  Aconseguir, amb els seus dos primers jocs,  facturar 1 Milions d’Euros al dia és realment digne d’un cas d’estudi ja que aquests dos jocs de Supercell ara estan aportant més ingressos que tots els 969 d’EA junts.

Resumiré alguns dels punts on pot estar l’origen de l’èxit del joc.

clash-of-clans

Aconseguir atraure jugadors es difícil. En un principi Clash of Clans tenia un aspecte molt més caricaturesc i casual que en la seva forma actual, de fet, el joc va passar per nombroses alteracions visuals abans de l’aspecte final. Aquest aspecte del joc es important per que fa que pugui agradar tant a jugadors casuals com a hardcores, l’aspecte visual és el primer impacte i d’ell depènen els primers 20 segons crítics en els que es perd o es guanya un jugador. Però una vegada que el jugador ja entén la mecànica i està jugant no crec que realment es fixi en els gràfics.

jungle_heat

La capacitat d’un joc de fomentar la competitivitat entre jugadors de pagament i gratis, és clau perquè un joc social funcioni bé i comenci a facturar diners, perquè és llabors quan el factor ego i l’estatus quo social entren en joc, i fan que jugadors que d’altra manera no invertirien un sol cèntim es tornin de forma sobtada autèntiques màquines de gastar monedes, en un afany d’aconseguir satisfer el seu desig d’estatus davant dels altres jugadors.

Si un joc no és capaç de crear aquesta espurna de competició, no aconseguirà funcionar com ha de ser.

coc

El tutorial és una petita ajuda per ficar el jugador en context, no ha de ser una prova a la paciència i al límit de l’exasperació del jugador. Volem que el nostre jugador estigui provant el joc, o que estigui lluitant per aconseguir escapar de les urpes del tutorial que el tenen totalment avorrit i cabrejat?

Els nens petits aprenen per prova i error, quan els videojocs eren tan complexos que feien falta manuals de 200 pàgines per a aprendre a jugar, que fèiem els jugadors? Llegir les 200 pàgines o experimentar? Crec que el fet que avui no es facin manuals de 200 pàgines parla per si mateix de la resposta.

Accés a finançament. Un joc com els de Supercell no es fa amb 20 000 euros, o amb 5 amics a temps parcial des de casa. Cal un equip professional amb eines professionals treballant durant força temps per aconseguir aquests resultats i aquest balanceig i calibratge de joc. Els videojocs són molt lineals en aquest aspecte, a mes diners més potencial de fer-coses interessants (però sense garanties, perquè hi ha molts jocs de molts milions d’euros que no han arribat mai ni a sortir).

  • Aquest article ha estat redactat expressament per a la seva publicació a appledroid.cat
Advertisements

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s